Oplever du nogensinde, at din mobil løber tør for strøm midt på dagen? I så fald er du langt fra alene. Tusindvis af danskere oplever dette hver dag, fordi vi i dag bruger vores smartphones til alt. Derfor er det heller ikke unormalt, at de små maskiner hurtigt løber ud.

Powerbank testvinder

Greylimepowerbank test

TESTVINDER

SE MERE HER

Dette indlæg indholder reklamelinks.

Heldigvis er der en løsning på dette problem, så du ikke længere behøver at tænke over, om du skal spare på strømmen på din mobil. Du kan nemlig slippe for alle dine bekymringer med en lækker powerbank.

Powerbanks fås i mange forskellige størrelser og designs, så du skal med rette tænke dig godt om, inden du beslutter dig for, hvilken type du bør vælge. Herunder kan du læse vores powerbank test og finde to af de vigtigste overvejelser, som du bør gøre dig, inden du køber.

De to modeller i testen

1. ANKER POWERCORE 20.000 MAH

powerbank test

Denne ovenstående model kan give dig 7 opladninger til din iPhone. Find den her. Denne er dog enorm stor at rende rundt med, hvis du er på farten.

Du vil derfor ofte vælge at lade den ligge derhjemme i stedet for at tage den med ud – er vores vurdering.

Den er dog ideel, hvis du ønsker at have den liggende på hotelværelset og have en masse opladninger til den.

Denne powerbank er også det rette valg, hvis du skal på festival og ønsker at din mobil aldrig løber ud – så kan du nemlig klare dig i rigtig mange dage.

2. GREYLIME – 10.400 mAh

powerbank test

Med denne Greylime model får du omkring 4 fulde opladninger. Find den her.

Den vinder vores powerbank test, fordi denne model er kompakt og kraftfuld. Du får en masse ladninger lige ved hånden UDEN at den vejer for meget og er besværlig at have med rundt.

Desuden har den plads til to stik på én gang, hvilket betyder, at både du og en ven/partner kan oplade samtidig. Dette kan måske lyde overflødigt, men denne feature kom faktisk i brug flere gange på en lille ferie.

I stedet for at I skal kæmpe om den: “Hvor meget strøm har du på din mobil?” Så kan I begge få opladt samtidig – dejligt og nemt.

Du kan også nemt holde øje med hvor meget strøm, der er tilbage på din Grey powerbank ved at klikke på den lille knap, som du ser på billedet. Så lyser prikkerne nemlig op og indikerer hvor meget strøm, der er tilbage på banken.

powerbank

2 ting at overveje før du vælger powerbank

1. Kapaciteten

Det er vigtigt, at du kraftigt overvejer, hvor ofte du kommer til at bruge din powerbank. Skal du på festival eller lignende og bruge den over flere dage? Eller er det bare en enkelt opladning i løbet af en hverdag?

Hvis du skal bruge den over flere dage (på festival eksempelvis), så anbefaler vi en powerbank på mellem 10.000 og 20.000 mAh, der vil give 4-7 ladninger. Desuden vil du også kunne oplade en vens mobil på samme tid med din egen med denne størrelse powerbank.

Hvis du bare skal bruge én opladning dagligt, så er powerbanks med en kapacitet på 2600 mAh helt fint til eksempelvis en iPhone 6.

2. Fysisk størrelse

Hvis du leder efter en powerbank, så kan det være vigtigt at overveje, hvordan du skal opbevare den på farten. Store powerbanks kan være besværlige at rende rundt med. Her er en mindre model mere passende for mange, der ikke har plads til en stor enhed. Men ofte hænger størrelsen også sammen med kapaciteten og antal ladninger, så det er to vigtige faktorer, som du bør tænke over.

Du kan blive endnu klogere på powerbanks lige her >>.