Powerbank test: Sådan finder du den bedste powerbank

Oplever du nogensinde, at din mobil løber tør for strøm midt på dagen? I så fald er du langt fra alene. Tusindvis af danskere oplever dette hver dag, fordi vi i dag bruger vores smartphones til alt. Derfor er det heller ikke unormalt, at de små maskiner hurtigt løber ud.

Heldigvis er der en løsning på dette problem, så du ikke længere behøver at tænke over, om du skal spare på strømmen på din mobil. Du kan nemlig slippe for alle dine bekymringer med en lækker powerbank.

Powerbanks fås i mange forskellige størrelser og designs, så du skal med rette tænke dig godt om, inden du beslutter dig for, hvilken type du bør vælge. Herunder kan du læse vores powerbank test og finde to af de vigtigste overvejelser, som du bør gøre dig, inden du køber.

Powerbank test af to gode powerbanks

1. ANKER POWERCORE 20.000 MAH

powerbank test

Denne ovenstående model kan give dig 7 opladninger til din iPhone. Find den her.

2. GREYLIME – 10.400 MAH

powerbank test

Med denne Greylime model får du omkring 4 fulde opladninger. Find den her.

powerbank

2 ting at overveje før du vælger powerbank

1. Kapaciteten

Det er vigtigt, at du kraftigt overvejer, hvor ofte du kommer til at bruge din powerbank. Skal du på festival eller lignende og bruge den over flere dage? Eller er det bare en enkelt opladning i løbet af en hverdag?

Hvis du skal bruge den over flere dage (på festival eksempelvis), så anbefaler vi en powerbank på mellem 10.000 og 20.000 mAh, der vil give 4-7 ladninger. Desuden vil du også kunne oplade en vens mobil på samme tid med din egen med denne størrelse powerbank.

Hvis du bare skal bruge én opladning dagligt, så er powerbanks med en kapacitet på 2600 mAh helt fint til eksempelvis en iPhone 6.

2. Fysisk størrelse

Hvis du leder efter en powerbank, så kan det være vigtigt at overveje, hvordan du skal opbevare den på farten. Store powerbanks kan være besværlige at rende rundt med. Her er en mindre model mere passende for mange, der ikke har plads til en stor enhed. Men ofte hænger størrelsen også sammen med kapaciteten og antal ladninger, så det er to vigtige faktorer, som du bør tænke over.

Du kan blive endnu klogere på powerbanks og batterier lige her >>.

Læs vores anden powerbank test

Du kan også læse denne powerbank test.