Har du behov for et usb stik til din bil, så er du kommet til det helt rette sted. Her har vi samlet nogle modeller til dig, som kan alt det, som du søger.

Vi har med vilje ikke et kæmpe udvalg med har i stedet fundet det nødvendige, som dækker de flestes behov.

Køb USB stik til bil her

3 USB outputs

SE MERE HER

2 USB outputs

SE MERE HER

Hvem køber et USB stik til sin bil?

Vores kunder, der har behov for et USB stik til bil, er typisk folk, der ofte er på farten med deres smartphones. Derfor har de behov for at kunne oplade den, når de sætter sig ind i bilen og transporterer sig fra A til B.

Det er tosset ikke at udnytte tiden i bilen, hvilket gør et usb stik i bilen uundværligt. Så hvis dette lyder som dig, hvorfor så ikke også anskaffe dig en – især når de ikke koster alverden.

Vi oplever også, at folk køber et USB stik til deres bil på grund af, at de anvender deres smartphone som GPS, hvilket naturligvis bruger meget energi.

Historien bag

Usb står for “Universal Serial Port” det blev opfundet tilbage i 1995 for at lave en standardisering for computere, og deres muligheder for tilkobling af tilbehør, de fleste kan vel huske PS2 stik som blev brugt til tastatur og mus, serial porte til printere og specielle stik til anden hardware. Denne gang var der i hvert fald ikke noget usb stik til bil.

Dens oprindelse gjorde, at man i dag kun har en slags tilslutning til computeren, nemlig USB, meget nemmere og godt forudset da de opfandt fænomenet.

usb stik til bil

Havde det ikke været for USB, så havde vores computere nok haft 30 forskellige slags tilslutnings muligheder idag. Derudover kan USB jo levere strøm til de tilsluttede enheder, så man slipper også for en masse strømforsyninger ved computeren, helt igennem en genial opfindelse.

Det var en gruppe af firmaer som sammen opfandt USB, de 7 firmaer revolutionerede markedet, uden egentligt selv at vide det, det er først i de senere år med de nye store USB Stik og andet hardware det er blevet rigtigt populært, de 7 firmaer var: Microsoft, NEC, Intel, DEC, Compaq, IBM og Nortel. Hyldest til dem for dette samarbejde.

Udviklingen gennem tiden

Det hele startede som sagt i 1996 med version 1.0, men pga. både kvaliteten og hastigheden slog de aldrig igennem, så kom version 1.1 som blev lidt forbedret og den begyndte at sprede sig…

Men først i 2000 med version 2.0 skete der noget på området, med det nye 2.0 kom hastigheden op på 60 Megates i sekundet, så vi begyndte at snakke om en ret hurtig ting dengang, usb stik kom hurtigt i handlen, og man kunne blære sig med disse små hurtige ting.

I 2008 kom så version 3.0, denne sparker røv for at sige det lige ud, med op til 625 Megates i sekundet, bliver film, store billeder og meget andet intet problem at benytte med en usb stik.

I dag kender alle jo USB, man bliver nærmest ikke fri for det længere, det kommer i fjernsyn, telefoner, opladere, medie afspiller og 100 andre ting, man kunne faktisk blive ved med at nævne ting med USB indgget! Og nu er der altså også kommet en slags USB stik til bil – som dog har en anden betydning selvfølgelig.

SE OGSÅ USB stik til iPhone